خانه » خانواده » غذاهاي دير هضم، از گرسنگي زودرس در ماه رمضان جلوگيري مي كند

غذاهاي دير هضم، از گرسنگي زودرس در ماه رمضان جلوگيري مي كند

با توجه به ساعات طولانی گرسنگی در روز ، باید غذاهایی را مصرف كرد که به کندی و دیر، هضم می شوند. به گزارش گروه علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگارانبه نقل از وبدا؛ ...

با توجه به ساعات طولانی گرسنگی در روز ، باید غذاهایی را مصرف كرد که به کندی و دیر، هضم می شوند.

به گزارش گروه علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگارانبه نقل از وبدا؛ دكتر زهرا عبداللهي، سرپرست دفتر بهبود تغذيه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي ،‌با بيان اين مطلب اظهار داشت: غذاهای دیرهضم معمولاً 8 ساعت در دستگاه گوارش می مانند، در حالیکه غذاهای زود هضم فقط3 تا4 ساعت در معده باقی می مانند و فرد خیلی زود احساس گرسنگی خواهد کرد.دكتر زهرا عبداللهي افزود: حبوبات و غلات مثل جو، گندم، جو دوسر، لوبیا، عدس، آرد سبوس دار،‌ برنج با پوست و غیره از جمله غذاهاي دير هضم به حساب مي آيد و غذاهای زود هضم، غذاهایی است که حاوی قند، آرد سفید و غیره هستند.

وي تصريح كرد: غذاهای سرخ شده باید به مقدار کم مصرف شوند، زیرا باعث عدم هضم ، سوزش سردل و اختلال در وزن مناسب می شوند .
اين متخصص تغذيه ادامه داد: افراد بايد از خوردن غذاهای حاوی قند زیاد، سرخ كردني، پرچرب و همچنين چاي زياد در هنگام سحر خودداري كنند زيرا مصرف چاي، باعث افزایش ادرار شده و از این طریق نمک های معدنی که در طول روز بدن به آنها نیاز دارد، دفع می شوند.

وي خاطرنشان كرد: مصرف کربوهیدرات های مرکب در سحر که مدت طولانی تری هضم می شوند باعث می شود افراد کمتر گرسنه شوند و حلیم یک منبع عالی پروتئین بوده و از غذاهائی است که دیر هضم می شود .

دكتر عبداللهي افزود: خرما منبع عالی قند، ‌فیبر، کربوهیدرات، پتاسیم و منیزیم است كه مصرف آن در زمان افطار و سحر بسيار مناسب بوده همچنين مصرف زیاد آب یا آب میوه در فاصله بین افطار و زمان خواب توصيه مي شود زيرا باعث تأمین آب مورد نیاز بدن می شود.

شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۱
بازدیدها 1,896
دیدگاه ها . نظر
کد خبر 9420

Comments are closed.


عضویت در خبرنامهء خبر شهری