خانه » خانواده » راه‌هاي كاهش كابوس‌هاي شبانه در كودكان

راه‌هاي كاهش كابوس‌هاي شبانه در كودكان

همه ما ممكن است خواب بد و يا به اصطلاح كابوس ببينيم اما اين كابوس‌ها مي‌توانند خيلي بيشتر در كودكان ايجاد وحشت و اضطراب كنند و به سلامت رواني آنها ...

همه ما ممكن است خواب بد و يا به اصطلاح كابوس ببينيم اما اين كابوس‌ها مي‌توانند خيلي بيشتر در كودكان ايجاد وحشت و اضطراب كنند و به سلامت رواني آنها آسيب برسانند.

به گزارش سرويس «سلامت» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، متخصصان بيمارستان اطفال “لوسيل پاكارد” تاكيد دارند: والدين در صورتي كه متوجه شدند كودكشان كابوس‌هاي شبانه دارد حتما با متخصص روانشناسي اطفال مشورت نمايند.

به گزارش سايت اينترنتي كامن هلت، كارشناسان اين بيمارستان هم‌چنين چند توصيه مفيد براي كاهش كابوس‌هاي شبانه در كودكان ارائه كرده‌اند كه عبارتند از:

– كودكتان را زياد در آغوش بگيريد و به او احساس مطمئني از امنيت و آرامش و آسايش بدهيد.

– در طول روز درباره خواب بد كودكتان با او صحبت كنيد و مطمئن شويد كه فرزندتان فيلم‌ها و برنامه‌هاي ترسناك تلويزيوني را تماشا نمي‌كند.

– درب اتاق خواب كودكتان را باز بگذاريد و يك اسباب‌بازي و عروسك دوست‌ داشتني يا يك پتوي نرم و راحت در اختيار او قرار دهيد.

– هرگز به دنبال “لولو” براي ترساندن فرزند خردسالتان نگرديد و به او اجازه بدهيد در تخت‌خواب خودش بخوابد.

– با مطالعه كتاب‌هاي مفيد، اطلاعات خود را درباره مقابله با ترس‌ها و كابوس‌ها افزايش دهيد و آموخته‌هايتان را به كار بگيريد.

– قبل از خواب درباره موضوعات خنده‌دار و شاد با كودكتان حرف بزنيد.

یکشنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۱
بازدیدها 860
دیدگاه ها . نظر
کد خبر 7851

ارسال نظر:

*


عضویت در خبرنامهء خبر شهری