خانه » خانواده » مغز خود را پاك كنيد

مغز خود را پاك كنيد

«آیا تا به حال به عوارض بیش از حد استفاده از اینترنت و فناوری‌های دیجیتال و تاثیرات منفی آن بر روی ذهن افراد فکر کرده‌اید؟»   به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، ...

«آیا تا به حال به عوارض بیش از حد استفاده از اینترنت و فناوری‌های دیجیتال و تاثیرات منفی آن بر روی ذهن افراد فکر کرده‌اید؟»

 

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، باشگاه خبرنگاران با درج مطلب فوق، به بررسي مشکلات ناشي از استفاده بيش از حد از اينترنت و فن‌آوري‌هاي نوين ارتباطي و راه‌حل‌هایی برای رفع آن پرداخته است كه در زير مي‌خوانيد:

 

«بدون شک می‌توان عنوان “پیچیدهترین عضو بدن ” را به مغز نسبت داد. کنترل کننده اصلی بدن انسان که بخش‌های مختلفی را شامل می‌شود و احساسات انسانی، محاسبات ریاضی، کنترل اندام و بسیاری دیگر از امور را کنترل می کند. امروزه انسان با فناوری‌های دیجیتالی سر و کار دارد که به صورت شبانه روزی در زندگی انسان نقش داشته و کم کم به بخش جدایی ناپذیر از زندگی او تبدیل شده‌اند.

 

بسیاری از افرادی که با وسایل الکترونیکی و اینترنت سر و کار دارند تصور می‌کنند که می‌توانند در زمانی کمتر مسائل بیشتری را تجزیه و تحلیل کرده و سپس حل کنند، اما در تحقیقاتی که در دانشگاه استنفورد آمریکا انجام شد، مشخص شده است افرادی که با اینترنت و فناوری‌های دیجیتال سر و کار دارند، در آنالیز و حل مسائل با مشکل بیشتری رو به رو می‌شوند. این محققان بر این باورند که این فناوری ها سرعت ما را افزایش داده است، اما در عین حال باعث شده است تا ما کم دقت‌تر شویم. در عین حال، این استفاده از ابزار چند رسانه‌ای باعث می‌شود تا در درازمدت سیستم حافظه مرکزی ما با آسیب رو به رو شود.

 

در بخش دیگری از این تحقیقات مشخص شده است که استفاده بیش از حد از این وسایل باعث آسیب ديدن بعضی از توانایی‌های ما در زمینه روابط اجتماعی می‌شود. این افراد در جمع‌های دوستانه و یا در هنگام بروز احساسات خود دچار مشکل خواهند شد.

 

از سوی دیگر، افرادی که برای ساعت‌های متوالی به صورت آنلاین فعالیت می‌کنند با علائمی همچون بی‌توجهی به اطراف و اخلاق تند مواجه می‌شوند. این عمل به دلیل فشارهای بالای وارده به بدن است که باعث می‌شود تا مغز شخص، دستور ترشح بیش از پیش آدرنالین را صادر کند و پس از مدتی بخش مسئول کنترل احساسات در مغز کلا از کار می‌افتد.

 

اما ببینیم که راه حل‌های برون رفت از معضل چیست؟ سعی کنید تا در زمان حال به کارها و مشغله‌های خود رسیدگی کنید و از چک کردن لحظه‌ای ایمیل خود و سر زدن به صفحات خود در شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنید.

 

در زمانی که برای استرحت اختصاص دادید، از وسایل الکترونیکی و ارتباطی دور شوید. تلفن همراه، تبلت و یا کامپیوتر را از خود دور کنید. سعی کنید تا در زمان استراحت کاملا از مظاهر زندگی مدرن امروزی به دور باشید.

 

افزایش زمان خواب و استراحت از جمله دیگر راه‌های مقابله با فشارهای حاصله از فناوری‌های دیجیتال و اینترنت است. فراموش نکنيد که یکی از عوارض استفاده بیش از حد از این وسایل، کم‌خوابی و بدخوابی است. برای مقابله با این شرایط بهتر است که ساعات خواب خود را افزایش دهید.»

دوشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۱
بازدیدها 833
دیدگاه ها . نظر
کد خبر 6094
برچسب:

Comments are closed.


عضویت در خبرنامهء خبر شهری