خانه » شهر من » حوادث » با بكارگيري يك معلم براي سه سال اول ابتدايي

با بكارگيري يك معلم براي سه سال اول ابتدايي

معاون آموزش ابتدايي وزير آموزش و پرورش گفت: با اجراي ساختار جديد آموزش و پرورش از سال آينده دانش‌آموزان سه سال اول ابتدايي را با يك معلم مي‌گذرانند و پيش‌بيني ...

معاون آموزش ابتدايي وزير آموزش و پرورش گفت: با اجراي ساختار جديد آموزش و پرورش از سال آينده دانش‌آموزان سه سال اول ابتدايي را با يك معلم مي‌گذرانند و پيش‌بيني مي‌شود اين طرح (نظام دوري) در 10 درصد مدارس ابتدايي كشور اجرايي شود.

فاطمه قربان در گفت‌وگو با خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار كرد: با توجه به شرايط سني و عاطفي دانش‌آموزان به ويژه در سه سال اول ابتدايي، مقرر شده، دانش‌آموزان از اول تا پايان سوم ابتدايي را با يك معلم بگذرانند.

وي افزود: در ساختار جديد 3 ـ 3 ـ 6 نظام آموزشي به چهار دوره سه ساله تبديل شده و هر يك از اين دوره‌ها نيازمندي‌هاي آموزشي و پرورشي و شاخص‌هاي ويژه خود را دارد كه بايد در برنامه‌ريزي‌ها محتوا، نظام آموزشي و تعيين نيروهاي مناسب مورد توجه قرار گيرد.

قربان تصريح كرد: پيش‌بيني مي‌كنيم، نظام دوري يا سپري كردن سه ساله ابتدايي با يك معلم از مهر 91 در 10 درصد مدارس كشور اجرايي شود.

وي درباره استفاده از معلمان پايه چهارم و پنجم براي تدريس در پايه ششم ابتدايي نيز گفت: اين پيشنهاد از سوي معاونت ابتدايي مطرح شده و چنانچه معلمان اين دو پايه علاقمند و داوطلب تدريس در پايه ششم ابتدايي باشند، مي‌توانند با گذراندن دوره‌هاي تخصصي از سال آينده در كلاس ششم ابتدايي تدريس كنند.

قربان ادامه داد: براي معلماني كه بخواهند در پايه ششم تدريس كنند 294 ساعت آموزش تخصصي در نظر گرفته شده كه كلاس‌هاي مربوط به افرادي كه متقاضي تدريس در پايه ششم ابتدايي بودند، از بهمن‌ماه آغاز شده و اين كلاس‌ها ادامه دارد.

وي يادآور شد: ساعات باقي‌مانده كلاس‌هاي آموزشي نيز در ارديبهشت‌ماه سال آينده برگزار مي‌شود و آموزش و پرورش با آمادگي كامل از مهر 91 ششم ابتدايي را وارد نظام آموزشي خواهد كرد.

معاون ابتدايي وزير آموزش و پرورش همچنين درباره اعطاي گواهينامه سه ساله به دانش‌آموزان به ايسنا، گفت: اعطاي گواهينامه سه ساله تنها در حد يك پيشنهاد بوده و هنوز وارد مباحث تخصصي بحث و بررسي نشده است؛ البته هدف آموزش و پرورش از ارائه طرح‌هاي مختلف ارتقاء كيفي آموزش و استفاده از روش‌هاي متعدد براي تشويق دانش‌آموزان و همچنين تفكرمحور كردن آنهاست.

یکشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۰
بازدیدها 961
دیدگاه ها . نظر
کد خبر 461

Comments are closed.


عضویت در خبرنامهء خبر شهری