خانه » تحلیل » تيراژ فيلم‌هاي غيرمجاز 300 ميليون اما مجاز 50 ميليون نسخه !

تيراژ فيلم‌هاي غيرمجاز 300 ميليون اما مجاز 50 ميليون نسخه !

رييس اتحاديه ويديو رسانه‌هاي كشور گفت: سالانه 500 فيلم غيرمجاز در بازار ايران عرضه مي شود كه تيراژ اين فيلم‌ها به 300 ميليون نسخه در يك سال مي‌رسد، اين در ...

رييس اتحاديه ويديو رسانه‌هاي كشور گفت: سالانه 500 فيلم غيرمجاز در بازار ايران عرضه مي شود كه تيراژ اين فيلم‌ها به 300 ميليون نسخه در يك سال مي‌رسد، اين در حالي است كه تيراژ فيلم‌هاي مجاز در شبكه نمايش خانگي بيش از 50 ميليون نسخه نيست.

 

 

به گزارش خبرنگار سينمايي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، نوروزي در ابتداي سخنانش در همايش حمايت و صيانت از توليدات فرهنگي و هنري كه در سالن همايش‌هاي صدا و سيما در حال برگزاري است، ضمن ارائه گزارشي از وضعيت موسسات نمايش خانگي اظهار كرد: در حال حاضر 20 موسسه ويديو رسانه مجاز در كشور فعاليت مي‌كنند اين موسسات در طول يك سال تعداد 110 فيلم داخلي و 400 فيلم خارجي را با تيراژ حدود 40 تا 50 ميليون نسخه در شبكه نمايش خانگي عرضه مي‌كنند، اين در حالي است كه شبكه قاچاق در يك سال حدود 500 فيلم غيرمجاز را به بازار عرضه مي كند كه تيراژ اين فيلم‌هاي غيرمجاز به 200 تا 300 ميليون نسخه در يك سال مي‌رسد.

 

 

رييس اتحاديه ويديو رسانه كشور در بخش ديگري از سخنانش به توزيع محصولات نمايش خانگي در سوپرماركت‌ها اشاره و بيان كرد:‌هجوم بي‌نظم محصولات به سوپرماركت‌ها باعث شد برخي محصولات بي‌كيفيت و حتي غيرمجاز به اين فروشگاه‌ها وارد شود. اين موضوع به تبع باعث شد كه هم صاحبان سوپر ماركت‌ها و هم مخاطبان به برخي از محصولات شبكه بي‌اعتماد شوند كه ما نيز براي حل اين مشكل، ساماندهي پخش در شبكه نمايش خانگي را مورد توجه قرار داديم.

 

 

نوروزي در اين بخش با ارائه گزارشي از كارگروه ساماندهي در فاز اول آن گفت: در تشكيل كميته ساماندهي هدف اين بود كه مخاطب با اطلاعات مناسبي كه از محصولات پيدا مي‌كند، بتواند از نزديك‌ترين مكان و با بهترين قيمت محصولات فرهنگي و هنري را خريداري كند.

 

 

وي ادامه داد: در اين زمينه و در فاز اول، شوراي هماهنگي بين بخش‌هاي مختلف تشكيل شد و همچنين كميته پخش در اتحاديه ويديو رسانه، تدوين استانداردها براي تاسيس شركت‌هاي پخش محصولات فرهنگي و سمعي و بصري، صدور كارت شناسايي براي تمامي ويزيتورهاي مصحولات سمعي و بصري، هماهنگي با اتحاديه صوتي و تصويري و سوپرماركت‌ها، شناسايي كليه سوپر ماركت‌ها و پايانه‌هاي فروش محصولات خانگي براي اعطاي نمايندگي‌هاي مجاز فروش، طراحي اسپيكر براي نصب روي شيشه فروشگاه‌هاي مجاز عرضه محصولات سمعي و بصري و همچنين هماهنگي با ستاد صيانت و حفاظت از توليدات فرهنگي و هنري از جمله اقدامات انجام شده در كميته ساماندهي در فاز اول بود.

 

 

رييس اتحاديه شركت‌هاي ويديو رسانه كشور در پايان سخنانش خاطرنشان كرد: فاز اول اقدامات ما در تهران انجام شده است و اگر نتيجه اين اقدامات مناسب باشد، فاز دوم را در شهرستان‌ها آغاز خواهيم كرد.

شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۱
بازدیدها 1,090
دیدگاه ها . نظر
کد خبر 3809

Comments are closed.


عضویت در خبرنامهء خبر شهری