خانه » میراث فرهنگی » تنها ۳۷ کشور هدف گردشگری ایران نماینده اطلاع‌رسانی دارند

تنها ۳۷ کشور هدف گردشگری ایران نماینده اطلاع‌رسانی دارند

یکی از مهم ترین راه های دستیابی به سهم قابل توجه گردشگران بین المللی، حضور هدفمند در این بازار بزرگ جهانی بر اساس فرصت ها، ظرفیت ها، امکانات و قابلیت ...

یکی از مهم ترین راه های دستیابی به سهم قابل توجه گردشگران بین المللی، حضور هدفمند در این بازار بزرگ جهانی بر اساس فرصت ها، ظرفیت ها، امکانات و قابلیت های کشورمان و در نظر گرفتن نیازمندی، مختصات، ویژگی ها، علائق و سلایق سایر کشورها است.
به گزارش CHN، یکی از راه هایی که می تواند بازارسازی و بازاریابی کارشناسانه و صحیح به همراه داشته باشد بهره گیری از بخش خصوصی فعال در کشور هدف است چراکه از یک سو می توان هزینه های اعزام افراد مختلف به کشورهای هدف را کاهش داد و از دیگر سو افرادی که در کشورهای هدف اقامت دارند از کم و کیف و خواسته های گردشگران اطلاعات دقیق تر و کارآمدتری دارند که می تواند مورد بهره برداری قرار گیرد.
در این میان مسئولان گردشگر تلاش کردند تا بر اساس شاخص هایی از جمله درآمد درآمد سرانه کشورهای هدف، تعداد گردشگران خروجی، سطح روابط سیاسی و اقتصادی، حجم مبادلات بازرگانی، تعداد اتباع ایرانی مقیم، جمعیت و وضعیت سیاسی و اجتماعی و فرهنگی جایگاه حدود ۴۰ کشور را در بازار هدف گردشگری رتبه بندی کنند و در ادامه فراخوانی برای ایجاد نمایندگی های اطلاع رسانی اعلام کردند.
در ماه های نخست سال جاری معاون گردشگری از راه اندازی نمایندگی های اطلاع رسانی گردشگری در ۹ کشور هدف خبر داده بود و اعلام کرده بود: از میان ۵۶ متقاضی به ۹ نماینده در کشورهای ژاپن، سویس، اسپانیا، ایتالیا، مالزی، سنگاپور، چین و عمان گواهی نامه نمایندگی اطلاع رسانی اعطا شده است. در نظر است تعداد این نمایندگی ها تا پایان سال جاری به ۲۵ مرکز افزایش یابد که این اقدام در کنار به روزرسانی بازارهای هدف گردشگری، گامی جدی به سوی مدیریت صحیح سرمایه انسانی و مالی موجود در ارتباط دو سویه با کشورهای دارای اولویت به شمار می آید.
این تعداد نماینده اطلاع رسانی در حال حاضر به ۱۵ رسیده است چنانکه “مرتضی رحمانی موحد” معاون گردشگری در گفت و گو با خبرنگار CHNگفت: درحال حاضر نمایندگان اطلاع رسانی را در کشورهای ایتالیا، اسپانیا، سوییس، کره، ژاپن، سنگاپور، مالزی، آذربایجان، در بخش شمالی عراق، آلمان، چین، عمان و … فعال کرده ایم.»
به گفته او، روند ثبت نام از متقاضیان دفاتر اطلاع رسانی گردشگری ادامه خواهد داشت و متقاضیان می توانند با مراجعه به سایت دبیرخانه در صدد پر کردن فرم برآیند.
البته در این بخش نیز پای کانون جهانگردی و اتومبیل رانی در میان است چنانکه در بخش دبیرخانه نمایندگی های اطلاع رسای گردشگری ایران در خارج از کشور آمده: به منظور اطلاع رسانی، تبلیغات، بازاریابیس بین المللی گردشگری و معرفی جاذبه های تاریخی، فرهنگی و طبیعی کشور و استفاده از ظرفیت های عظیم گردشگری ملی در حوزه های مختلف و جلب توجه و جذب سرمایه گذاران به مشارکت در طرح های گردشگری، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و هماهنگی و همکاری کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران اقدام به اعطاء نمایندگی اطلاع رسانی گردشگری ایران به فعالان متقاضی عرصه گردشگری در کشورهای هدف می نمایند.
در شرح وظایف نمایندگی اطلاع رسانی گردشگری ج.ا.ایران در خارج از کشور آمده : اطلاع رسانی، تبلیغات، بازاریابی و جذب سرمایه گذار و احراز صلاحیت های عمومی لازم و استعلام عدم سوء پیشینه از مراجع ذیصلاح، اقامت در کشور هدف، ارائه معرفی نامه از سفارت جمهوری اسلامی ایران در کشور هدف، دارا بودن یا ثبت شرکت، مؤسسه یا نمایندگی با مجوز رسمی فعالیت در حوزه گردشگری از مراجع رسمی کشور هدف، برخورداری از توانایی مکالمه و مکاتبه به زبان فارسی یا زبان کشور هدف و یا در استخدام داشتن فردی مسلط به مکالمه، مکاتبه و مذاکره به زبان فارسی در محل نمایندگی و سابقه حداقل ۵ سال تجربه و فعالیت در حوزه گردشگری کشور هدف از جمله شرایط احراز نمایندگی است.
اما با توجه به آنکه بیشتر کشورهایی که نامشان در فهرست بازار هدف گردشگری ایران قرار دارد در زمره کشورهایی هستند که در لیست لغو روادید با آمریکا قرار دارند باید دید با توجه به قانون جدیدی که توسط کنگره و مجلس آمریکا مبنی بر محدودیت صدور ویزا برای افرادی که به ایران، عراق، سوریه و سودان سفر می کنند، چه اتفاقاتی در انتظار گردشگری ایران است.
خبرگزاری میراث فرهنگی
دوشنبه ۷ دی ۱۳۹۴
بازدیدها 440
دیدگاه ها . نظر
کد خبر 33115

Comments are closed.


عضویت در خبرنامهء خبر شهری