خانه » خانواده » یک توصیه به خانم های باردار؛ اضافه وزن خود را این گونه کاهش دهید

یک توصیه به خانم های باردار؛ اضافه وزن خود را این گونه کاهش دهید

خانم های باردار در هر شرایطی که باشند( لاغر، طبیعی، چاق) باید افزایش وزن متناسب با وضعیت خود داشته باشند. ندا خوانساری، مشاور تغذیه و رژیم درمانی در این رابطه به خبرنگار ...

خانم های باردار در هر شرایطی که باشند( لاغر، طبیعی، چاق) باید افزایش وزن متناسب با وضعیت خود داشته باشند.

ندا خوانساری، مشاور تغذیه و رژیم درمانی در این رابطه به خبرنگار كلينيك باشگاه خبرنگاران گفت: استفاده از رژیم های غذایی محدود برای کاهش وزن خانم های باردار چاق توصیه نمی شود و باید با توصیه های تغذیه ای مناسب میزان کالری دریافتی و در نهایت وزن آنان را کنترل نمود.

وی تصریح کرد: خانم های باردار چاق نیز نیاز به افزایش وزن مطلوب دارند علل عمده افزایش وزن بیش از حد مطلوب، انتخاب ناآگاهانه مواد غذایی و افراط در مصرف مواد قندی، شیرینی ها و چربی ها ، استفاده بیش از منابع غذایی نشاسته ای ارزان به دلیل محدودیت بودجه خانوار، کم تحرکی و نداشتن فعالیت جسمانی و همچنین ادم می باشد که پس از تشخیص قطعی ادم باید رژیم غذایی کم نمک را توصیه نمود.

وی در ادامه افزود: برای کنترل افزایش وزن در خانم های باردار روش هایی از قبیل کاهش مصرف چربی ها، کاهش مصرف مواد قندی ( کربوهیدارت های ساده)، کاهش مصرف مواد نشاسته ای ( گروه نان و غلات) افزایش مصرف مواد پروتئینی ، افزایش مصرف منابع غذایی حاوی فیبر ( میوه ها، سبزی ها ، گروه نان و غلات کامل)، اصلاح عادات و رفتارهای تغذیه ای نامناسب، تحرک کافی از طریق پیاده روی منظم روزانه در صورت نداشت ممنوعیت پزشکی، نوشیدن یک لیوان آب پنج دقیقه قبل از صرف ناهار یا شام، حذف نکردن وعده های اصلی غذا ( صبحانه ، ناهار، شام)  توصیه می شود.

وی یادآور شد: حذف کردن وعده های اصلی غذا( صبحانه، ناهار، شام) ممکن است منجر به ریزه خواری گردد و این خود باعث افزایش وزن در خانم های باردار چاق می شود.

پنج شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۱
بازدیدها 811
دیدگاه ها . نظر
کد خبر 23010

ارسال نظر:

تصویر کپچا
*

عضویت در خبرنامهء خبر شهری