خانه » شهر من » اجتماعی » 7 کیلومتر پایانی آزادگان را تا آخر سال تحویل مردم می‌دهیم

7 کیلومتر پایانی آزادگان را تا آخر سال تحویل مردم می‌دهیم

...


معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با بیان اینکه بی نظیر ترین روسازی و زیرسازی کشور در بزرگراه آزادگان انجام شد گفت: تا پایان سال 7 کیلومتر باقی مانده از مسیر تندروی آزادگان تحویل شهروندان می شود.

به گزارش سرویس«شهری» ایسنا، مازیار حسینی امروز در مراسم افتتاح 10 کیلومتر از مسیر بزرگراه آزادگان اظهارداشت: پروژه بزرگراه آزدگان پروژه خاصی است که ترافیک منحصر بفردی دارد.

وی با بیان اینکه سال 88 که بنده در این معاونت مشغول به کار شدم دو پرونده مناقصه بر روی میزم قرار گرفت که ماه ها بلاتکلیف مانده بود افزود: وقتی بررسی کردیم دیدیم که موضوعات مربوط به مرمت کندروهای بزرگراه ازادگان است که وقتی سوال کردیم چرا این موضوع عملیاتی نمی شود به ما گفتند که ترافیک در این محور به قدری سنگین است که چند بار کار آغاز شده اما مسیری برای اجرای طرح وجود ندارد .

وی ادامه داد: وقتی بیشتر بررسی شد مشاهده شد که کندرو های مسیر تندروهای آن تلقی می شدند در حالیکه حدود 17 کیلومتر از بزرگراه اصلا ساخته نشده بود؛ پیش از این فکر میشد که خالی بودن وسط بزرگراه شکل ظاهری بزرگراه است در حالیکه مسیر تندروها ساخته نشده بود.

حسینی اضافه کرد: با ارایه این اطلاعات به شهردار تهران ایشان دستور دادند که تندروها ساخته شود و بنابراین ساخت 17 کیلومتر مسیر بزرگراهی که شامل 10 لاین ترافیکی و 9 دستگاه تقاطع غیرهمسطح و پل بود در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: ویژگی ها و صعوبت مسیر به شدت روی کار همکاران تاثیر می گذاشت چرا که وضعیت ترافیک در این محور همواره پرتردد است و اجرای طرح را با مشکلاتی مواجه می کرد.

حسینی با بیان اینکه 6 کیلومتر از مسیر بزرگراه که در شرق محورقرار دارد پیش از این ساخته شده بود گفت: این قسمت از این مسیر مواج بود و دارای پستی و بلندی های زیادی بود که باید حل می شد.

معاون شهردار تهران اضافه کرد : سال 89 در طرح استقبال از بهار به سازی این مسیر 6 کیلومتری و اتوبان بسیج در دستور کار قرار گرفت که برخی از این مشکلات در آنجا مشخص شد.

وی در ادامه به وجود حجم عظیم خاک دستی و نخاله های ساختمانی محور آزادگان اشاره و بیان کرد: مرمت و بهسازی این 6 کیلومتر را انجام دادیم و آبهای سطحی آن نیز جمع اوری شد.

حسینی با تاکید بر اینکه بزرگراه آزادگان بزرگراه عظیمی است گفت: نوع باری که به این محور وارد می شود نیز سنگین است و طراحی که برای 20 میلیون بار ترافیک محاسبه می شود برای این محور 30میلیون بار ترافیک در نظر گرفته شده است که این در واقع 1/5 برابر بیشتر است .

وی در ادامه در خصوص احجامی این مسیر 10 کیلومتری گفت: این احجام احجام بی سابقه ای است ودر این مسیر یک میلیون و 600هزار مترمکعب خاک برداری انجام شده است .

وی در ادامه اظهارداشت: برای مسیر 10 کیلومتری 300هزار مترمکعب خاکریزی نیاز است این در حالیست که در این مسیر 840هزار خاک ریزی انجام گرفته است .

معاون شهردار تهران با تاکید بر اینکه بی نظیرترین روسازی و زیرسازی کشور در این مسیر انجام شده است تصریح کرد: دو لایه تثبت با آهک داشتیم؛ در بعضی نقاط عمق خاک برداری بیش از 12متر و در واقع به اندازه یک خانه 4 طبقه بوده است.

وی با بیان اینکه 123 کیلومتر جدول گذاری در این 10کیلومتر انجام شده است افزود: 60 چاه جذبی در این مسیر حفر شده تا دیگر بحث آبگرفتگی در بزرگراه نداشته باشیم.

حسینی تصریح کرد: آسفالت این مسیر نیز آسفالت مناسبی است که با مواد افزودنی ترکیب شده تا عمر آن افزایش یابد.

وی با بیان اینکه این محور از معدود محورهای کشور است که این آسفالت در آن به کار رفته است گفت: امسال یکی از سالهای خوب در حوزه زیرساخت بوده است به طوری که تولید آسفالت که در سالهای قبل حداکثر 700 هزار تن در سال بوده است امسال به یک میلیون و 100 هزار تن می رسد و در همین ماه 700 هزار تن آسفالت تولید شده و تا پایان سال نیز باید 400 تن دیگر تحویل دهیم.

معاون شهردار تهران در ادامه ضمن تشکر از همکاری صمیمانه سازمانهای آب ، برق، گاز، مخابرات و …تصریح کرد: به طور حتم بدون همکاری این دوستان انجام پروژه ها ممکن نیست؛ در مسیر بزرگراه آزادگان، راه آهن جمهوری اسلامی ایران نیز همکاری و مساعدت کرد و ما امیدواریم که در آینده این همدلی ها ادامه یابد.

انتهای پیام

دوشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۱
بازدیدها 708
دیدگاه ها . نظر
کد خبر 14946
برچسب:


ارسال نظر:

*


عضویت در خبرنامهء خبر شهری