خانه » گفتگو » مانی رهنما: بعضی از خوانندگان پاپ بیشتر جیغ می‌زنند

مانی رهنما: بعضی از خوانندگان پاپ بیشتر جیغ می‌زنند

مانی رهنما گفت: این روزها صداهای زنانه در میان آثار خوانندگان مرد زیاد شده است. به گونه‌ای که اگر چشمانت را ببندی و موسیقی را گوش کنی فکر می‌کنی که ...

مانی رهنما گفت: این روزها صداهای زنانه در میان آثار خوانندگان مرد زیاد شده است. به گونه‌ای که اگر چشمانت را ببندی و موسیقی را گوش کنی فکر می‌کنی که یک زن در حال خواندن است. آنها به جای اینکه بخوانند زور می‌زنند.

 

به گزارش خبرنگار بخش موسیقی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، این خواننده پاپ در این‌باره اضافه کرد: در حال حاضر صدای بعضی از خوانندگان پاپ ناهنجار است آنها بیشتر جیغ می‌زنند و در قید نت‌ها نیستند. آنها به واسطه فشار بر حنجره‌شان می‌خوانند و در نظر نمی‌گیرند که همان قدر که آنها زور می‌زنند شنونده رنج می‌برد.

 

مانی رهنما که شامگاه 17 آذرماه در برنامه دستان سخن می‌گفت در بخش دیگری از سخنانش مطرح کرد: به نظر من طی سال‌های اخیر در کیفیت اجرای آواز سیر سعودی دیده نمی‌شود چرا که دستگاه‌ها و نرم‌افزار‌ها کار خوانندگان را جلو می‌برد و باعث می‌شود که خوانندگانی که به قولی فالش می‌خوانند خروجی کارشان خوب از کار درآید.

 

وی افزود: حجم تولید این خوانندگان نیز بسیار بالا است ما که 15 سال است کار موسیقی می‌کنیم هنوز 60 آهنگ منتشر نکرده‌ایم اما بعضی از دوستان ما ظرف یک ماه 60 قطعه در اینترنت منتشر می‌کنند.

 

رهنما با بیان اینکه دلش برای هنر موسیقی می‌سوزد اضافه کرد: ذائقه مردم دچار چند گانگی شده است در حالی که ملت ما دارای پیشنه فرهنگی بسیار قوی هستند. خیلی‌ها از من می‌پرسند چرا دیگر کار نمی‌کنی؟ باور کنید من هم کنسرت برگزار می‌کنم و هم آلبوم منتشر می‌کنم. اما کارم شنیده نمی‌شود.

 

این هنرمند در همین خصوص اظهار کرد: وقتی هیچ تبلیغاتی در این راستا وجود ندارد چه انتظاری می‌توان داشت. برای مثال یک بیلبورد برای تبلیغات در اختیار ما قرار نمی‌دهند اما همان بیلبورد را به تبلیغ پفک نمکی اختصاص می‌دهند.

 

خواننده آلبوم«کجا به خنده می‌رسیم» درباره روند موسیقی پاپ طی سال‌های اخیر گفت: ترانه و ملودی دو عامل در موسیقی هستند که در ذهن مردم ماندگار شده و می‌توانند اثر را به اوج برسانند. اما متاسفانه ملودی‌های ما از کشورهای عربی حوزه خلیج فارس‌، ترکیه و حتی یونان تاثیر گرفته‌اند.

 

او اضافه کرد: هنرمندانی نیز در این عرصه وجود داشتند که پیشرو کاور کردن موسیقی‌های خارجی بودند. اما ای کاش حداقل شعرهای خوبی روی آن سوار می‌کردند. البته مردم هم از این کارهای کاور استقبال می‌کنند. چرا که این کارها یک بار هم جواب پس داده‌اند. اما باید در نظر داشته باشیم که کاور کردن چیزی به موسیقی ما اضافه نمی‌کند. این فقط یک کپی‌برداری است.

 

مانی رهنما درباره برگزاری جشنواره موسیقی پاپ نیز اظهار کرد: اگر قرار است جشنواره‌ای در این زمینه برگزار شود،‌ باید از گروه‌های قوی جهان نیز در آن دعوت به عمل آید تا جوانان ما در کنار این گروه‌ها قرار گیرند و ببینند آنها چگونه کار می‌کنند.

 

او در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برای انتخاب ترانه چه نکاتی را در نظر می‌گیرد گفت: من همیشه ترانه‌ای را می‌خوانم که واقعی بوده و روحی در آن جریان داشته باشد. ترانه باید دارای «آن» بوده و دارای حس تجربه شده باشد.

 

به گزارش ایسنا،‌ بخش دیگری از این گفت‌وگو به یادی از زنده یاد بابک بیات اختصاص داشت.

 

رهنما به عنوان شاگرد بیات در سخنانی، در این زمینه گفت: من کار حرفه‌یی‌ام را با بابک بیات آغاز کردم. یک روز پاییزی نزد او رفتم و قطعه‌ای از علی سهراب را برای او خواندم.وقتی زنده یاد بیات صدایم را شنید گفت باید روی صدایت کار کنی.

 

این هنرمند معتقد است: بیات باعث می‌شد آدم به موسیقی دید دیگری داشته باشد و آن را جدی بگیرد.

 

خواننده آلبوم «من وتو» درباره شخصیت بابک بیات گفت: او شکارچی لحظاتی از احساسات خودش بود که بر روی شعر کشف می‌کرد. او باهوش بود. بیات ذهنی بسیار قوی داشت و این هوش در کنار دلسوختگی باعث می‌شد که در نهایت آثاری فرازمینی خلق کند.

 

در پایان این گفت‌وگو وقتی مجری از مانی رهنما خواست تا سخن پایانی‌اش را به مخاطبان بگوید، این هنرمند در جملاتی کوتاه اظهار کرد: سالن کنسرت سالن اجرای موسیقی است نه کلوپ. ساز احترام دارد و از یک سالن باید انتظار موسیقی داشته باشید نه چیز دیگر.

شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۱
بازدیدها 1,089
دیدگاه ها . نظر
کد خبر 14849
برچسب:


Comments are closed.


عضویت در خبرنامهء خبر شهری