خانه » خانواده » چگونه از خستگي هاي روزانه نجات يابيم؟

چگونه از خستگي هاي روزانه نجات يابيم؟

چنانچه صبحانه مختصری می خورید و یا اصولاً عادت به خوردن غذا در روز ندارید، پس انتظار این را هم داشته باشید كه چند ساعت از روز گذشته، خستگی به ...

چنانچه صبحانه مختصری می خورید و یا اصولاً عادت به خوردن غذا در روز ندارید، پس انتظار این را هم داشته باشید كه چند ساعت از روز گذشته، خستگی به سراغ تان بیاید و این به علت آن است كه مقدار قند خون تان كه انرژی مغز و بدن تان وابسته به آن است كاهش می یابد.

چند لحظه استراحت، هر چند کوتاه برای تجدید قوا و کسب انرژی لازم است.خستگی بدنی در نتیجه فعالیت و به کارگیری زیاد عضلات به وجودمی آید. در این نوع خستگی دی اکسیدکربن و اسیدلاکتیک خون افزایش می یابد که در نهایت سبب تحلیل نیرو و انرژی می شود. ولی در عوض رخوت لذت بخشی را به دنبال دارد.

با انجام دستورالعملهای زیر می توانید به مقصد خود برای مقابله با خستگی برسید:

– یک برنامه خواب منظم را به دقت و به طور جدی دنبال کنید و اطمینان حاصل کنید که هر شب به مقدار کافی خوابیده اید.

– هر روز مقادیر زیادی آب بنوشید.

– غذای سالم و متعادل بخورید و از مصرف تنقلات و فست فودها خودداری کنید.

– زمانی را به ورزش مکرر اختصاص دهید.

– خود را با تکنیک های آرام سازی مثل یوگا و مدیتیشن آرام کنید.

– بین ساعت کار و ساعت شخصی تعادل برقرار کنید و یک برنامه قابل کنترل برای هر کدام داشته باشید.

– استرس را تا حد امکان در کنترل بگیرید و با رفتن به تعطیلات در صورت نیاز خود را آرام کنید.

– به رژیم غذایی روزانه خود مولتی ویتامین اضافه کنید.

نکته: ضمن استراحتی كه در حین كار به خود می دهید به جای خوردن چای و بیسكویت، به ورزش و قدم زدن و تمركز نكردن بپردازید و سعی كنید افكار دلنشین را جانشین ناراحتی های زندگی كنید. باشد كه با به كار بستن تدابیر ذكر شده روح تازه ای در كالبدتان دمیده شود.

چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۱
بازدیدها 742
دیدگاه ها . نظر
کد خبر 14722

ارسال نظر:

*


عضویت در خبرنامهء خبر شهری