اولين فستيوال سالانه «پرتره سازي» در گالري آرته
نخستين فستيوال سالانه «پرتره سازي» اين روزها در گالري آرته برپاست. به گزارش خبرنگار بخش هنرهاي تجسمي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، در اين نمايشگاه گروهي، عكسهايي از جاويد رمضاني، محمد خداوردي مترجمزاده، ...
نخستين فستيوال سالانه «پرتره سازي» اين روزها در گالري آرته برپاست.
به گزارش خبرنگار بخش هنرهاي تجسمي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، در اين نمايشگاه گروهي، عكسهايي از جاويد رمضاني، محمد خداوردي مترجمزاده، مهدي مقيمنژاد، رسول اشتري، غزال اعلامي، سمانه اکبري، مونا بزرگي، نيلوفر تقيپور، زينب ثقفي، محمد حاج زمان، بابک حاجي محمد علي، ساناز خوش دامن، مريم روشن فکر، مونا شهرياري، محمود صادقلو گيوي، نيلوفر صفاييان، محمدحسين عبقري، الهه قدبيگي، زيبا کرمي، فائقه کلانتري، سروش کيايي، هديه لطفي، نسترن محمدي، جواد ملکي، فروغ ياوري، روزبه يعقوبي، شيما يوسفي، آرش هاشمزاده ارائه شده است.
در مقدمه اين نمايشگاه آمده است:« شناخت واقعي شرايط بشري در چهرهها هويداست. در سالهاي 1916 پرتره نابيناي «پل استرند» اين حقيقت را نشان داد كه انديشه در ساحت عقلاني نيازمند گويش هنري است. چه کسي ميتوانست مهابت جنگ جهاني اول را و اينکه انسان، ناتوان از ديدن واقعيت جاري جهان است چنين به يادگار بگذارد. پرترههاي قرن بيستم در رسانه عکس، دل مشغول ارائه جريانات نيروهاي اجتماعي و روايت آن بودهاند و در اين ميان زيباييشناسي پرتره دچار تحول شده است. عکاساني چون «دايان آربوس» و «لري کلارک» فارغ از مرکزيت فيزيکي پرتره درگير حاشيههاي اجتماعي شدهاند. پرتره امروز چگونه ميتواند باشد؟
گفتگوي منطق اجتماعي پرتره از يک سو و چالش زيباييشناسانه آن (تقابل حاشيه و صورت- فضا و هويت) چگونه ميتواند به يک مضمون و محتواي جذاب منتهي گردد. اين دو سويه ميتواند بستري براي ارائه آثار انديشه ورزانه هنرمنداني گردد که با رسانه عکس به توليد هنر ميپردازد.»
اين نمايشگاه تا 28 اسفند ادامه دارد و علاقهمندان ميتوانند روزانه از ساعت 16 تا 20 از اين آثار به نشاني شيراز جنوبي، پايينتر از همت، بلوار عليخاني، 20 متري گلستان، 12 متري دوم، پلاک 3 ديدن كنند.