خانه » شهر من » اجتماعی » ضرورت بررسی‌های کارشناسی‌ بیشتر در زمینه جدایی ری از تهران

ضرورت بررسی‌های کارشناسی‌ بیشتر در زمینه جدایی ری از تهران

معاون امور مالی شهرداری تهران گفت: لازم است جدایی ری از تهران از نظر کارشناسی بیشتر بررسی شود چون ری امتداد خدمت‌رسانی تهران است و مسیرهای مشترک زیادی دارد. به گزارش ...

معاون امور مالی شهرداری تهران گفت: لازم است جدایی ری از تهران از نظر کارشناسی بیشتر بررسی شود چون ری امتداد خدمت‌رسانی تهران است و مسیرهای مشترک زیادی دارد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمدحسین زرندی که در غرفه ایسنا در نمایشگاه مطبوعات حضور یافته بود، درباره جدایی ری از تهران اظهار کرد: کمیسیون اصل نود، نامه‌نگاری‌هایی کرده است، از سوی دیگر انتخابات شورای شهر در شهر ری انجام شده و از نظر قانونی نمایندگانی برای مردم شهرری انتخاب شده است.

وی درباره پاسخ به این پرسش که شهرداری تهران هزینه پل صدر را به دلار اعلام کرده، ولی شورای شهر تهران هزینه‌های آن را به ریال اعلام کرده بود، گفت: در بودجه بحث ریالی و دلاری نبود بلکه براساس فایننس‌های در نظر گرفته شده بود. بعد از اینکه این فاینانس‌ها قطعی شد، قرار شد به عنوان عملکرد در مسیر بودجه بیاوریم چون میزان بودجه‌ای که می‌گرفتیم،‌ ارز مرجع بود اما پس از آن وضعیت ارز متفاوت است و به این دلیل قطعی نشده بود چون تبصره بود.

زرندی درباره آخرین وضعیت ال‌سی و فاینانس خطوط چهار مترو اعلام کرد: قرار بود ال‌سی خط چهار در خردادماه انجام شود و بانک عامل تعهد ال‌سی را در تیرماه محقق کرد ولی یک درصد بحث حق بیمه و نیم درصد حق مدیریت ارزی را به صورت ارزی واریز نکرده بودیم، به همین دلیل طرف چینی شهریورماه از بانک مرکزی تقاضا کرده بود که پرداخت کند البته ما بودجه ریالی را داده بودیم اما پس از مدتی بانک مرکزی نرخ جدید ارزی را اعلام کرده بود در این شرایط نمی‌توانست ارز مرجع را برای یک درصد پرداخت کند.

وی افزود: پس از شهریورماه تاکنون حدود یک‌ونیم تا دو ماه است که در حال پیگیری یک درصد هستیم. در حال حاضر براساس برآوردهای صورت گرفته 12 میلیارد تومان مابه‌التفاوت افزایش این نرخ بود که نیمی از آن را دولت و نیمی از آن را ما پرداخت کردیم. در حال حاضر در حال پیگیری این موضوع هستیم که حق مدیریت و بیمه برای طرف چینی واریز شود تا بتوان از فاینانس‌ها استفاده کرد.

محمدزاده در پایان در پاسخ به این پرسش که آیا مجتمع‌های تجاری مترو همچنان متعلق به مترو است اظهار کرد: مجتمع‌های ایستگاهی زیر نظر شهرداری است و اگر تاکنون مترو به صورت کج‌دار و مریز کار می‌کند به این خاطر است که موارد غیرنقدی که در مجتمع ایستگاهی بوده است را فروخته‌ایم و به صورت قسطی هزینه تونل تامین شده است.

انتهای پیام

دوشنبه ۸ آبان ۱۳۹۱
بازدیدها 1,243
دیدگاه ها . نظر
کد خبر 12965
برچسب:


Comments are closed.


عضویت در خبرنامهء خبر شهری