خانه » شهر من » اجتماعی » چمران: افزایش قیمت مصالح برای مترو مشکل‌ساز شده است/ادامه رایزنی برای تامین اعتبارات مترو

چمران: افزایش قیمت مصالح برای مترو مشکل‌ساز شده است/ادامه رایزنی برای تامین اعتبارات مترو

...


6408f3fb7989b1fb92263629cf1f22f6.jpg

رییس کمیسیون عمران شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه کار حفاری در متروی تهران به وسیله دستگاه TBM مطابق با استانداردهای جهانی پیش می‌رود، در عین حال گفت: وضعیت ایمنی کارگاه‌های عمرانی مترو به اندازه کافی مطلوب نیست و باید ملاحظات فنی با دقت بیشتری در نظر گرفته شود.

به گزارش خبرنگار «شهری» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حمزه شکیب در جریان بازدید از خط 3 متروی تهران، با بیان اینکه در امر تونل‌سازی و متروسازی هیچ نکته پوشیده‌ای برای مهندسان ایرانی وجود ندارد، گفت: توان مهندسی پیمانکاران هم‌اکنون به حدی است که کیفیت کار با استانداردهای جهانی مطابقت می‌کند.

شکیب حسن استفاده از دستگاه TBM را افزایش سرعت تونل‌سازی دانست و در عین حال گفت: از نظر ایمنی کارگاه‌های مترو با مشکلات جدی مواجه است که باید به آن رسیدگی شود.

وی اعلام کرد: بزودی کمیسیون عمران شورای شهر تهران مکاتبه‌ای با شرکت مترو در رابطه با تامین محیط کار امن انجام خواهد داد.

شکیب با اشاره به عبور خط 3 مترو از محل‌های قدیمی تهران، اظهار کرد: در دل زمین‌ این ناحیه حفره‌هایی وجود داشت که به دلیل فعالیت دستگاه TBM بعضا ریزش کرده و موجب نشست زمین می‌شد، البته این مشکلات قابل پیش‌بینی است و در همه دنیا هم در هنگام انجام کار عمرانی ممکن است مشابه آن رخ دهد، اما شرکت مترو می‌تواند با استفاده از تکنولوژی‌های جدید خط لوله‌های قدیمی آب و حفره‌ها را از قبل شناسایی کند تا شاهد نشست زمین نباشیم.

افزایش قیمت مصالح برای مترو مشکل‌ساز شده است

به گزارش ایسنا، مهدی چمران – رییس شورای شهر تهران – هم پس از بازدید میدانی از ایستگاه‌های بخش میانی و تونل بخش جنوبی خط 3، در جمع خبرنگاران ضمن تقدیر از تلاش‌های شرکت متروی تهران، اظهار کرد: به دلیل مصرف بالای آهن و میلگرد در پروژه‌های عمرانی مترو، افزایش قیمت‌های اخیر مشکل‌ساز شده است.

وی درباره فاینانس خط 3 نیز توضیح داد: علی‌رغم اینکه 99 درصد کار این فاینانس به سرانجام رسیده، اما عدم پرداخت یک درصد مربوط به بیمه موجب شده که این فاینانس محقق نشود، چرا که با افزایش قیمت‌ ارز این یک درصد با رقم پیش‌بینی شده در بودجه قابل پرداخت نیست و باید مابه‌التفاوت افزایش نرخ ارز که رقمی معادل 12 میلیارد تومان است، تامین شود.

چمران با تاکید بر اینکه کار عمرانی مترو نباید بر زمین بماند، اظهار کرد: ادامه کار به صورت مداوم به تامین مالی نیاز دارد که آن گونه که باید محقق نشده است و مترو با قرض، گرو گذاشتن و تعامل با پیمانکاران کار را هم‌اکنون پیش برده است.

رییس شورای شهر تهران درباره مشکلات فنی و تاسیساتی پیش روی مترو هم خاطر نشان کرد: این مشکلات با برنامه‌ریزی انجام شده در حال رفع است و دنبال کردن کار عمرانی در زمین نامناسب در خط 3 مایه افتخار است.

وی به رایزنی‌هایی با وزیر اقتصاد و روسای بانک‌ها و حتی خارج از کشور برای تامین منابع مالی مورد نیاز مترو اشاره کرد و گفت: دولت و نیز تیمی در شرکت متروی تهران و معاونت مالی اداری شهرداری به طور مستمر برای تامین اعتبار رایزنی می‌کند.

انتهای پیام

جمعه ۲۸ مهر ۱۳۹۱
بازدیدها 664
دیدگاه ها . نظر
کد خبر 12391
برچسب:


ارسال نظر:

*


عضویت در خبرنامهء خبر شهری