جزئيات ثبتنام پايگاههاي فراغتي در پورتال اوقات فراغت اعلام شد
...
مديركل طرحهاي ملي جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اينكه سامانه اوقات فراغت در گذشته هم وجود داشته است، اظهار كرد: اين سامانه نياز به تغييرات اساسي داشت و ايجاد كدهاي فراغتي در سامانه جديد براي پايگاههايي كه ميخواهند در بحث اوقات فراغت خدماتي را ارائه كنند، مهمترين تغييري است كه ايجاد شده است.
وحيد موسيزاده در گفتوگو با خبرنگار سرويس «جوانان» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، افزود: امسال براي ورود اطلاعات پايگاههاي فراغتي به سامانه اوقات فراغت يك كد فراغتي طراحي شده است و ارائه اين كدهاي فراغتي به دستگاههايي محول شده كه به پايگاههاي فراغتي مجوز ميدهند.
وي با اشاره به اينكه پايگاههايي كه هنوز مجوز فعاليت نگرفتهاند نميتوانند اطلاعات خود را در سامانه وارد كنند، خاطر نشان كرد: تمامي پايگاههاي فراغتي دولتي و خصوصي ابتدا بايد مجوز فعاليت خود را از دستگاه مربوطهشان دريافت كنند تا پس از آن بتوانند كد فراغتي دريافت كنند.
موسيزاده ادامه داد: در قسمتي از سايت حداقل استانداردها و امكانات لازم براي پايگاههاي فراغتي كه هنوز مجوز نگرفتهاند، اعلام شده است.
وي با تاكيد بر اينكه بهترين نهادي كه ميتواند به فعاليت پايگاههاي فراغتي نظارت داشته باشد، همان نهاد مجوز دهنده است، گفت: بر اين اساس كدهاي فراغتي فقط در اختيار دستگاههاي عضو ستاد ملي ساماندهي قرار داده شده است.
مديركل طرحهاي ملي جوانان دستگاههاي مجوز دهنده را موظف به نظارت بر عملكرد پايگاههاي فراغتي دانست و اظهار كرد: در سامانه قبلي در زمينه اجرا و پيگيري تعهدات با مشكل و نقصان مواجه بوديم.
وي با اشاره به رفع اين نقص در سامانه جديد، افزود: در سامانه جديد سيستمي طراحي شده است كه در صورت نارضايتي و اعتراض متقاضي بر مبناي عدم عملكرد به وعدههاي داده شده توسط پايگاه فراغتي مربوطه، متقاضي ميتواند به اين قسمت از سايت ورود پيدا كند و شكايت خود را ضبط نمايد.
موسيزاده با اشاره به اينكه شكايت ضبط شده در موسسه ارائهدهنده خدمات تفريحي، دستگاههاي مجوزدهنده به پايگاههاي فراغتي و مراكز اداره كل استاني قابل رويت است، گفت: در صورت اثبات ادعاي متقاضي معترض، دستگاه مجوزدهنده ميتواند حتي مجوزي را كه به پايگاه فراغتي داده است لغو كند و با حذف كد فراغتي، پايگاه مربوطه را از پورتال اوقات فراغت حذف كند.
وي ادامه داد: حتي اگر متقاضي از طريق سيستم نتواند در مورد شكايت خود به نتيجه برسد در نهايت با ارائه گزارش به وزارت ورزش و جوانان ميتواند شكايت خود را پيگيري كند، ما هم از طريق دستگاههاي مجوزدهنده موضوع شكايت را پيگيري ميكنيم.
مديركل طرحهاي ملي جوانان وزارت ورزش و جوانان در پايان گفت: پايگاههاي فراغتي به مرور در حال وارد كردن اطلاعات خود در سامانه هستند و بار اطلاعاتي سامانه روز به روز در حال افزايش است.
انتهاي پيام